Wednesday, December 23, 2009

Tingkatkan lagi

ternyata diri ini mempunyai kekuatan apabila aku berada bersamamu.... ternyata aku memerlukan lebihan masa untuk bersamamu.... ternyata aku masih terlalu lemah semasa aku keseorangan.... ternyata bahawa masih banyak ilmu yang perlu aku tuntut.... ternyata diriku ini jauh dariNya sekalipun Dia terlalu dekat dengan diriku....

adakah kerna aku telah jauh terlanjur? atau mungkin kerana dosa-dosa ku yang terlalu banyak..... atau sikap ku.... tingkah-laku..... pemikiranku yang masih cetek ini.....

Ya muqallibal qulub, Tsabit qulubana 'ala dinik.

andai kata aku dapat bernafas pada hari esok... Ya Allah.... jadikanlah CO2 itu zikir-zikirku.... andai kata aku dapat berjalan pada hari esok.... jadikanlah jalan aku jalan jihad..... jalan menegakkan syiar Islam.... jadikanlah jalan aku sebagai jalan mendekatiMu Ya Allah.... andai kata aku mati pada esok hari.... aku berdoa pada Mu Ya Allah.... matikanlah aku didalam syahid Ya Allah....

1 comments:

Syed Ahmad Fathi said...

kuatkan diri
jgn sedih2.
;)

Post a Comment